Elossa

Edellisestä postauksesta on kulunut aikaa melkein 4 kuukautta. Missä menen nyt?



Viimeksi kuulitte musta noin 4 kuukautta sitten, kun kerroin aloittavani työllistymistä edistävän ammatillisen kuntoutuksen (TEAK) Kuntoutussäätiöllä tutkimusassistenttina. TEAK meni hyvin, olihan Kuntoutussäätiö mulle jo suhteellisen tuttu aikaisemman ammatillisen kuntoutukseni ja siihen liittyvän harjoittelun osalta.

TEAKin aikana työtehtävät keskittyivät enemmän Kuntoutussäätiön tutkimuspuolelle ja tein erilaisia assistentin hommia vähän siellä sun täällä. Mieleenpainuvimpia juttuja olivat SROI:n opiskelu sekä lyhyen, kahden aamupäivän kestävän, GIMP-kuvankäsittelykurssin aineiston tekeminen ja tuntien vetäminen "opettajana" Kuntoutussäätiön pajatoiminnassa oleville asiakkaille.

Vaikka Kiipulassa aloittaessani olin hieman heikoilla jäillä olotilani suhteen, niin koen, että kuntoutus tuli just oikeaan aikaan. Tuolloin vuoden 2017 alussa olin niin kyllästynyt siihen epäonnistumisen, itseinhon ja paikallaan runnaamisen tunteeseen, että halu mennä elämässä eteenpäin voitti sen masennuksen ja pelkojen tunteen. Onneksi.

Voin ilokseni ilmoittaa, että mä en ole enää kuntoutuksessa, vaan työelämässä itselleni tärkeän asian parissa eli kuntoutumisen ja hyvinvoinnin alalla! Sain tutkimusassitentin paikan Kuntoutussäätiöllä suoraan TEAKin jälkeen ja olo niin mahtava.

Ennen ihailin kateellisena niitä ihmisiä, jotka olivat superhyviä jossain tietyssä asiassa. Vaikkapa esimerkiksi pianon soittamisessa. Toki vieläkin ihailen näitä ihmisiä, mutta en vertaa itseäni heihin enää samalla tavalla ja katso itse itseäni alaspäin vaan näen myös omat lahjani ja osaan arvostaa niitä enemmän.

Oon nyt paljon onnellisempi, kun tuntuu, että mun ominaisuudet, joita aikaisemmin pidin heikkoutena ovatkin mun vahvuuksia. Mun työnkuva on vähän sellainen, että pitää tehdä monia asioita eri projekteissa, joten mun halu ja rohkeus heittäytyä uusiin juttuihin on voimavara ja mun "osaan vähän kaikkea" on enemmän hyödyksi nyt jos koskaan. Mun omat kokemukset mielenterveysongelmista ja kuntoutuksesta auttavat mua työssäni joka päivä. :)



Ei kommentteja